Hlavní chody

Pizza z ovesných vloček!

září 20, 2016 Unknown 1 Comments


Pizza je oblíbený jídlo mýho malýho osmitelýho bratrance. Je to taky oblíbený jídlo mýho bráchy, nejlepší kamarádky Denči a taky moje. Jenže ne vždycky mám dobrý pocit z toho, že si jí dávám. Nemám z toho dobrý pocit od chvíle, kdy cvičím a tak trochu si hlídám, co si strkám do pusy.

Je to už nějak přes rok, co jsem objevila tenhle recept, už ani nevím kde. Moc se mi nechtělo se do něj pouštět, protože už jsem jednou variantu na zdravější pizzu zkoušela. Z brokolice. A nebyla vůbec dobrá. Byla taková hodně vlhká a moc nechutnala jako pizza. Spíš jako rozvařená brokolice. S touhle ovesnou je to jiný, protože se chutí dost podobá normální pizze. Samozřejmě není tak vláčná a těsto je trochu hutnější, ale je to fajn náhražka, když chcete jíst něco trochu zdravějšího. Mě teda moc chutná :-)

Co budete potřebovat:
  1. ovesný vločky
  2. 1 neslazený bílý jogurt
  3.  1 prášek do pečiva
  4. 1 vejce
  5. sůl
  6. rajčatový protlak
  7. 2 stroužky česneku
  8. oregano
  9. šunku
  10. sýr
  11. popřípadě cukr
  12. a další suroviny podle chuti

Postup:
Jako první je dobré připravit si směs na pizzu. Já použila jeden protlak (použijte jich tolik, aby vám pizza napřišla suchá, popřípadě použijte kečup), do kterého jsem přidala česnek, oregano a všechno jsem to nechala povařit v kastrolu. Pokud je směs moc kyselá, doslaďte cukrem. Když máme směs hotovou, můžeme se vrhnout na těsto.
Nejdřív ze všeho si kelímek jogurtu vylejte do nějaký mísy a pořádně ho vyškrabte. Co mám na tomhle receptu ráda je to, že nemusím používat žádnou váhu - vše potřebné si odvážím v tom kelímku od jogurtu, takže ho nevyhazuju.
Do kelímku jsem si nasypala ovesný vločky a přidala do mísy  k jogurtu. Druhý kelímek ovesných vloček jsem hodila do mixéru, rozmixovala na mouku a poté opět přidala do mísy. Ke směsi se pak přidá jedno vejce, prášek do pečiva a trochu soli. Všechno jsem to pořádně promíchala.
Teď přijde asi ta nejnáročnější část a to je dávání těsta na pekáč. Rozhodně doporučuju použít pečící papír, protože těsto se dost přilepí. Můžete buď pizzu tvarovat na pekáč tak, že si na pečící papír obkreslíte talíř a pizzu pak tvarujete dokola. Nebo jako já, můžete použít formu na koláč, která už kulatá je. Jelikož se těsto dost lepilo, při jeho tvarování jsem používala ruce, které jsem průběžně namáčela do vody.
Jakmile je těsto hotové, můžeme na něj nalít směs a přidat suroviny podle chuti. V mém případě to byla kuřecí šunka, mozzarela, olivy, rajčátka a když ji mám, přidávám kukuřici. Vše dáme do předem vyhřáté trouby na 180 stupňů zhruba na 20 až 25 minut.
Dobrou chuť!
L.



1 komentář:

  1. Mňam! vyzerá to super. :) Pizzu milujem takže určite vyskúšam! :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážím! :-)