Domácí TAHINI

srpna 20, 2017 Unknown 0 Comments

DOMÁCÍ TAHINI


Kdybste po mě před dvěma roky chtěli, abych snědla lžíci hummusu, nespíš bych se vám vysmála, ohrnula bych nad tím nos a jíst bych to rozhodně nechtěla. Jenže to je zhruba půl roku, co jsem tomu přišla na chuť a začala jsem si v Albertu kupovat výborný pikantní hummusy, po kterých se můžu utlouct.


Pak se ve mě ale zrodila chuť si udělat doma hummus domácí a k tomu je potřeba tahini. Nejdřív jsem si ho chtěla koupit, ale když jsem viděla cenu, řekla jsem si, proč ho nezkusit doma. A vážně, není snad nic snadnějšího, než si udělat domácí dobré tahini. A není k tomu potřeba skoro nic.


INGREDIENCE

200 gramů slunečnicových semínek
60 mililitrů olivového oleje
mořská sůl, dle chuti


POSTUP

Rozehřejeme si troubu na 170 stupňů. Slunečnicová semínka si rozprostřeme na pekáč a dáme do trouby opražit. Je třeba je hlídat, aby si nespálila. Semínka mají mít krásnou zlatou, nikoli hnědou barvu. Semínka pečeme cca 5-7 minut, poté je prohrábneme a otočíme a pražíme dalších cca 7 minut. 

Když máme semínka opražená, nasypeme je do mixéru a mixujeme dohladka, aspoň jednu minutu. Poté k mixování začneme přilévat olivový olej, dokud nevznikne požadovaná hmota. Nakonec podle chuti dosolíme solí. 

Tahini ráda přidávám do hummusu a různých zálivek do salátů, na recepty se můžete v budoucnu těšit! :-) 



0 komentářů:

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážím! :-)