Books

Manželé od vedle - Shari Lapena

června 30, 2018 Unknown 0 Comments

Manželé od vedle je thriller vydaný roku 2017 autorkou, která mimo jiné napsala například knihu Někdo cizí v domě - Shari Lapena.


Kdo mě zná, tak ví, že na detektivky a thrillery moc nejsem. Poprvé jsem takhle vzala do ruky knížku Dívka ve vlaku od Pauly Howkins, která pro mě byla obrovským zklamáním. Nicméně jsem nedávno při špatném počasí dostala zase chuť číst něco napínavého, trošku se bát, nechat se překvapit, zadržovat při čtení dech. Babička tenkrát měla půjčený Manželé od vedle a chválila si to - a moje babička už toho hodně přečetla, tak jsem si říkala, že když se to líbilo jí, nic za to nedám a přečtu si to taky.

Celý děj začíná tím, že manželé Anne a Marco jsou pozváni k sousedce na večeři. Sousedka je ale netaktně požádá, ať nechají svou malou dcerku doma - nemá ráda, když děti brečí, otravují a kdyby jí vzali s sebou, měla by pokažený celý večer. A jelikož bydlí opravdu hned vedle sebe, nakonec se po dlouhém debatování rozhodnou, že dítě doma nechají a budou se co půl hodinu střídat v kontrolování, jestli je doma vše v pořádku. Celý večer tak probíhá dobře, ale Anne začne docela hodně pít a tak se kolem půnoci rozhodnou, že už půjdou raději domů. Tam je ale čeká nemilé překvapení -,jejich dcera Cora, která ještě před půl hodinou spokojeně spinkala, když jí byl Marco kontrolovat, je z postýlky pryč. A samozřejmě se začíná pátrat, kdo a proč Coru unesl a hlavně kam.

Po prvních stránkách jsem opravdu myslela, že knížku nedočtu. Jenže já  se držím takovýho pravidla, že mám tý knížce dát šanci a dočíst jí až do konce, abych jí mohla opravdu nějak posoudit. A tak jsem četla.

A zlepšilo se to. Prostředek  knihy dostal čtivější a napínavější řád, ale konec mě nakonec zase zklamal. Vždycky jsem si krok dopředu řekla, co se stane a bum. Opravdu se stalo. Takže žádné velkolepé vyvrcholení se nestalo.  Nicméně, chápu, že napsat takovou detektivku, která vyrazí dech, asi není tak snadné a nenechte se mým úsudkem ovlivnit. Moje babča i sestřenice to přečetly jedním dechem a byly z toho nadšené. Já se asi budu muset pustit do nějaké severské detektivky, abych ukonejšila svoje potřeby.

Četli jste Manželé od vedle? Líbilo se?
Uhádli jste správně, kdo unesl Coru?
Budu moc ráda, pokud znáte opravdu nějakou dobrou detektivku, kdybyste mi jí napsali dolu do komentářů! Děkuju!

Čtěte, hýbejte se a mějte se rádi. 💙
Lucienne

0 komentářů:

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážím! :-)