Dezerty,

Dýňové lívance

října 14, 2018 Unknown 1 Comments

Nejsem asi jediná, která má podzim kromě suchého barevného listí a ořechů spojený s dýní. Není to tak dlouho, co jsem dýni ještě vůbec nevyhledávala, snad jen tak maximálně na dekoraci. Teď jsem ale začala objevovat chutě, které nám dýně nabízí. A zkouším nové recepty, které se z ní dají udělat.

Před nedávnem jsem od babičky dostala obří dýni a vůbec nevěděla co s ní. O dýňovou polívku u nás nikdo moc nestojí a já jsem měla už děsně dlouho chuť na lívance k snídani. Tak jsem z té dýně nadělala pyré, který jsem pak dala do ledničky a postupně ho zdělávala. A jako první z něj byli tyhle lívanečky. 


Jak si udělat pyré z dýně: 
Nejde o žádný složitý proces. Stačí dýni omýt, nakrájet na menší kousky, trošku potřít olejem, přesunu na pekáč s pečícím papírem a dát asi na 180 stupňů zhruba na 25 minut do trouby. Vidličkou pak zkusím, jestli je dýně měkká a když není, ještě jí tam nechám. Když je, tak jí vyndám a opatrně přendám do mixéru, kde jí pak umixuju dohladka na pyré. Pyré vám v lednici vydrží asi týden, ale můžete ho zamrazit, abyste si dobrý lívance mohli dělat i když zrovna není dýnová sezóna!

Já osobně jsem lívanečky sladila jen medem, ale pokud se rozhodnete sladit cukrem, rozhodně nic nezkazíte. Můžete použít cukr normální, třtinový, nebo klidně kokosový, ale množství nechám na vašich preferencích a chutí. My už nejsme zvyklí tolik sladit, bílý cukr už nepoužívám skoro vůbec, takže u nás se nesladí buď vůbec a nebo jen medem, stévií nebo javorovým sirupem. 

Budete potřebovat;
cca 20 malých lívanečků

1 hrnek dýňového pyré
2 hrnky celozrnné mouky
půl hrnku oleje
1 hrnek mléka
3-5 lžic medu
2 vejce
1 lžička skořice
špička lžičky strouhaného muškátového oříšku
1 lžička vanilky
špetka soli
1 pytlík kypřícího prášku
kokosový olej nebo máslo na smažení
smetana na zdobení


1. Nejdřív si smíchám všechny suché ingredience a potom do nich potupně vmíchávám ty tekuté. 

2. Na pánvi si pak rozehřeju másloa lívanečky smažím zhruba dvě minuty z jedné a pak o chvilku míň ze strany druhé. Že jsou hotové poznáte podle krásně zlatavé barvy. 

3 Podávám s vyšlehanou šlehačkou a nastrouhanou vysokoprocentní čokoládou. 

Dobrou chuť a užívejte si letošní nádherný podzim!
Lucienne


1 komentář:

  1. oo mňam! Tak ty vyzkouším! A já taky už vůbec nesladím, k pečení používám nejradši med nebo třeba banán:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážím! :-)