Dezerty

Medové sušenky z ovesných vloček

listopadu 28, 2016 Unknown 2 Comments


Přišel první advent, který nám přinesl chladnější počasí a první pořádnou nadílku sněhu. Ve většině městečkách a vesnicích už svítí vánoční stromky a začíná se péct cukroví. 
U nás doma ale cukroví nikdy moc nefrčelo a mamka už ani moc nepeče. A abych já sama byla upřímná, tradiční cukroví zase až tak moc v lásce nemám - dám si ho tak jednou, dvakrát u babičky a už na něj nemám chuť. V posledních letech si teda s mamkou děláme jiný dobroty, které jako správné cukroví provoní náš byt, jsou rychlé a chuťově naprosto skvělé. Ráda bych se s vámi o tyto možná trochu netradiční vánoční recepty podělila. Začneme mým nejoblíbenějším - Medové cookies z ovesných vloček.
Mám ráda, když si můžu dát něco dobrýho a zároveň vím, že to není zas až tak nic nezdravého. To mám přesně na těhlech sušenkách ráda.
Budeme na ně tedy potřebovat:
1 hrnek ovesných vloček
Půl hrnku vlaškých ořechů
130 gramů másla
Jeden a půl lžíce jedlé sody
1 hrnek špaldové či hladké mouky
Skořici
Vanilkovou esenci
3 lžíce medu
Půl hrnku třtinového cukru
Nejdříve si v nějaké většé míse smícháme suché ingredience a vanilku. Tedy vločky, mouku, cukr, ořechy, skořici a vanilku. 
Do dalšího hrnku dáme máslo a med a necháme pořádně rozehřát, aby se tato směs dokonale spojila. Ve chvíli kdy máme máslo s medem rozpuštěné, přidáme jedlou sodu. Tady ale opatrně, jedlá soda rychle pracuje a máslo by vám mohlo z hrnce ryhle utéct. Takže pořádně míchat a ztlumit plamen.
Když je máslová směs hotová, přilijeme ji k suchým ingrediencím a pořádně promícháme. 
Poté na plech s pečícím papírem vkládáme malá kolečka a pokládáme je vedle sebe s větším rozestupem, protože sušenky se ještě trošku rozpečou. Rozhodně není třeba dělat nějaká velká kolečka, postačí menší (viz.obrázek dole)

Takto na pleše vyskládané sušenky dáme do trouby rozehřáté na 150 stupňů a pečeme  15-20 minut.
Dejte vědět, jak chutnaly!
S láskou
  Lucienne 

  



2 komentáře:

  1. Mňám! Teď mám období, kdy konečně pečení domácích sušenek přicházím na chuť a tak se každý recept hodí :)

    Zápisky z cest a života v Anglii ⇨ Secrets of M

    OdpovědětVymazat
  2. My doma taky nikdy cukroví nepekly, protože to obyčejné nikdo moc nemusel. Maximálně se trochu koupilo, ale stejně většinou zbylo. :D Ale co se u nás jedlo ve velkém, tak vosí hnízda - a ty mám ráda i já (bohužel). :D
    Já letos sice Vánoce slavit nebudu.. a sama na bytě si asi taky nic péct nebudu. Ale když vidím tenhle recept, tak mě to třeba donutí alespoň něco takového zkusit. :)
    Sušenky vypadají moc dobře a věřím, že jsou i chuťově skvělé! :)
    PS.: Zatím jsem hlady neumřela, stále žiju. :D :*

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážím! :-)