Domácí paštika z kuřecích jater

září 24, 2017 Unknown 2 Comments

Recept na domácí játrovou paštiku je něco, co vás možná na mém blogu může zarazit a překvapit, ale právě z toho důvodu jej píšu. Nechtěla jsem, abyste z mých příspěvků nabyli dojmu, že jsem vegan, nebo vegetarián, protože nejsem. Mám ráda veganské recepty a zdravou stravu, ale ráda si dám i živočišné věci. Na mém blogu tedy můžete očekávat i takovýhle recepty.


Kupovaný paštiky obecně ráda moc nemám, ale co je domácí, to se počítá. Přijde mi, že v kupovaných paštikách je přidáno zbytečně moc věcí, které tam být nemusí. Dochucovadla, konzervanty
a nemůžete si být pořádně jistí, jestli je ta jatrová paštika určitě jen z jater. Přitom příprava paštiky není nic náročného a je mnohem chutnější než leckterá kupovaná. A hlavně, máte přehled o tom, co vlastně potom budete jíst.


INGREDIENCE

Půl kila kuřecích jater
1 větší cibule
50 ml rumu
5 stroužků česneku
1 lžíce medu
120 gramů změklého másla nebo sádla
bylinky dle chuti
majoránku


POSTUP

1. Cibulku si nakrájíme a na oleji ji osmahneme hodně do zlata. Poté přidáme očištěná játra a orestujeme.
2. Když se nám játra hezky zatáhnout, přidáme 3 stroužky rozmačkaného česneku, bylinky dle chuti (já jsem dávala provensálské koření), podlijeme vodou a necháme dusit.
3. Když se nám vypaří všechna voda, přilijeme rum a necháme projít varem, aby nám vypařil veškerý alkohol. Nakonec přidáme med a stáhneme z plamene.
4. Směs přendáme do mixeru, přidáme dva stroužky česneku, majoránku a osolíme.
5. Začneme mixovat a postupně přidávat máslo nebo sádlo.
6. Když je paštika krásně hladká a bez hrudek, přendaváme do skleniček. Pro delší trvanlivost zavaříme.
K paštice je moc dobré přidat mandle, olivy nebo brusinky.

Doufám, že se vám recept líbil a pokud jej budete zkoušet, dejte určitě vědět!





2 komentáře:

  1. To vypadá supr, narozdil od vetsiny lidi mam jatra fakt rada, tohle by mi asi taky chutnalo :D :)
    :
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus uvařit, je to rychlý, jednoduchý a moc dobrý :-)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážím! :-)